torsdag 14 januari 2010

Magsjuka??

Ja nu har Skrotan haft sin första magsjuka. Eller nåt åt det hållet iaf. Kräktes som en galning igår kväll. Hela sängen full. Trodde inte att en liten kunde kräkas så mycket. Usch, tyckte så synd om henne. Särskilt när hon hade kräkts upp allt hon hade i magen och kämpade och kämpade för att få upp nåt. Lilla vännen min. Men efter kl ett i natt har hon inte kräkts nåt. Fem fick hon lite välling och så har hon ätit lite yogurt till frukost och hon har fått behålla allt. Och hon är på ett strålande humör idag. Så det blir nog inge mer än så. Pratade med mamma förut oxå och hon sa att jag kunde kräkas så där när jag va liten och förkyld. Som att jag ville kräkas bort allt slem och förkylning och sen va det inge mer med det. Kanske det Signe gjorde oxå. Har ju varit förkyld länge med mycket slem. Skulle det vara magsjuka borde det väl sitta i lite längre, eller? Har bara haft det en gång själv "peppar peppar" så jag vet som inte..

Inga kommentarer: