lördag 13 februari 2010

Signe 1 år!!

Ja idag har lilla skrotan blivit 1 år. Stora tjejen min. Usch va tiden går fort. Görans bror med familj och mamma har varit här idag så vi har firat med tårta och paket. Imorrn kommer gänget från Ånge plus Görans pappa och ena syster. Så firandet fortsätter :-) Det har varit en härlig dag. Signe har varit på strålande humör. Fått flera presenter som låter och blinkar. Mycket uppskattat hihi.. Så idag har även Signe fått ätit tårta. Tyckte hon va mycket smaskigt. Och till middag blev det GI-pizza. Också mycket uppskattat. Avslutade dagen med att bada med pappa så jag tror hon varit nöjd med sin första födelsedag.
Känns helt galet att tänka att bra precis den här tiden för ett år sedan föddes Signe. 19:26 poppade hon ut. 2800g och 47cm lång. Åkte ju till Sundsvall dagen innan för att bli igång satt men efter mycket grävande i luran så gav dom upp under dag nr ett. Fick sova över på en förlossningssal och nästa morgon så började dom försöka igen. Först in och "gräva" med en massa olika verktyg. Hela verktygslådan va framme sa Göran. Men när det inte funkade så tog dom hinnorna kl tio och satte direkt värkstimulerande dropp. Från ungefär 13:00 fick jag inte kliva ur sängen eftersom jag hela tiden va tvungen att vara på ctg-maskinen. Fick bara gå på toa. Ingen ducsh, inget promenerande för att hjälpa henne ner, ingenting. Efter några timmar med värkar som bara avlöste varandra ( dropp på max) va jag äntligen öppen fem cm. Kallade på narkosläkare eftersom jag bönade och bad efter ryggbedövning, men när han kom efter bara tio min så hade jag öppnat mig dom sista 5cm. Riktigt kände hur det sprakade till. Allt på en gång. Inte speciellt skönt. Men ändå lättad eftersom det äntligen va på gång med krystvärkar. Så det blev ingen ryggbedövning. Så efter ungefär en timme med krystvärkar kom hon ut ståendes på knä över sänggaveln helt utan bedövning. Oj oj oj, vilken känsla. Och så liten hon va.. Så mycket kärlek, som fortfarande växer sig starkare och starkare för varje dag som går.

Mamma älskar dig Signe!















































3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratttiiisss! Va fin hon är! Kramar från Jenny med familj

MADELEINE sa...

Värsta stora tjejen!! Signes paket följer med oss då vi kommer hemöver, tycker det är roligare att ge så ju ;-) Hoppas ni hade en toppendag och att Signe fick allt hon önskade sig!! Vi hade det jättebra, mycket fina paket!! Dock helt färdig efter helgen... :-o kramis

jenny sa...

Oj! redan 1år! Ja tiden går verkligen fort...!! grattis till signe! :)
kram