tisdag 27 oktober 2009

Sjukstuga

Ja nu är lill skrotan sjuk oxå. Stackars lilla vännen min. Trodde hon skulle klara sig från att få samma skit som jag haft, men under dagen som gått har hon bara blivit varmare och varmare och kinkigare och kinkigare. På eftermiddagen va hon riktigt varm. Usch va jag tycker att det är jobbigt. Hon har ju varit förkyld så länge och nu höll det ju äntligen på att gå över. Är så rädd att det ska sätta sig på lungerna på henne. Har ju sån hosta oxå. Och jag är så himla tjock i bröstet. Vill verkligen att hon ska slippa det. Hur orolig måste man vara för tex lunginflammation tror ni?? Får ringa bvc imorrn.
Hon fick en alvedon supp vid fem iaf och efter det blev hon mycket piggare. Fick i henne gröt till middag oxå. Hoppas det går över snabbt. Jag är iaf mycket bättre idag. Igår kväll hade jag 40 graders feber men idag har jag varit så gott som feber fri. Så det går ju åt rätt håll. Skulle verkligen behöva gå ut på en promenad imorrn. Selma blir så lidande när jag är sjuk. Tycker så synd om henne. Helt understimulerad..
Nej nu har äntligen älsklingen kommit hem.

Inga kommentarer: