fredag 23 oktober 2009

Besök

Sitter och väntar på besök. Maria och Amanda ska komma hit idag. Ska bli kul. Gillar att umgås med Maria och Amanda och Signe tycker om att leka. Eller ja leka och leka, känna lite på varann osv hihi.. Skönt oxå med besök så Signe blir lite aktiverad. Jobbigt nu att hålla reda på henne hela tiden. Och jag vet, det kommer ju bara att bli värre. Men jag är redan helt slut på dagarna att springa efter henne.
Trött är jag idag oxå. Signe vaknade halv fem imorse. Hade nog velat äta då, men den tiden blir det ingen mat. Börjar jag att ge henne då kommer hon ju oftare och oftare vakna och vara hungrig den tiden. Fick henne lugn iaf men hon kunde inte somna riktigt, så vid fem i halv sex gav jag upp och gav henne välling. Då somnade hon direkt. Kan verka hemskt att göra så kanske, men både jag och Signe behöver ju att hon sover på natten om vi ska orka med dagarna. Ja så gör jag iaf. Hon måste lära sig att äte ordentligt på dagarna igen istället. Har ju som lite grann
matvägrat i två veckor. Välling och gröt går bra men inget annat. Nån sked sen börjar hon skrika helt hysterisk och slänger sig bakåt i stolen. Frukt går oxå ok men som sagt ingen mat. Hon som åt allt från början. Bara gapade och skrek om det inte gick tillräckligt fort. Så är inte fallet nu. Hoppas det är en period bara. Men sen går det oftast bättre oxå om det är nån annan än jag och Göran som ger henne, eller om det är många som äter samtidigt. Är nog bara nån form av fix idé hon har för sig skulle jag tro. Men jobbigt är det!
Nej nu ska jag sätta på kaffe.
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer: