söndag 29 november 2009

Bakat idag



Idag har varit en bra dag. Började med att gå på Body Balance imorse. När jag kom hem fikade vi macka med julskinka, drack te och levande ljus. Sen så bakade jag. Saffransbullar med mandelmassa. Blev helt sjukt goda om jag får säga det själv :-) Livsfarliga hihi. Sen bakade jag även hallongrottor fast istället för hallonsylt hade jag körsbärssylten med choklad i som jag gjorde tidigare i höst. Blev kanske inte dom snyggaste kakorna men dom blev mycket goda. Lyckat bak. Har ju självklart lyssnat på lite julmusik oxå. Åh vad jag tycker om julen. Så himla härligt nu när man är inne i julmånaden. Igår sattes det ju upp julstjärnor, adventsljusstakar, lite juldukar i köket och julgardiner i köket. Så himla mysigt. Skulle kunna sitta där inne hela tiden :-) Det enda som jag är riktigt sur på nu är att när vi skulle sätta upp ljusslingan ute på bron så va den sönder. Köpte den ifjol. Så nu måste jag köpa en ny. Och dom är garanterat slut överallt. Hoppas inte!!
Nej nu ska vi nog ta en skinkmacka till. Mysa lite :-)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Myspys! Nu tycker jag att du kan ta med dig lite fika och komma och hälsa på en sväng! ;) Kram på er!

annaK sa...

Hej. Jag tänkte på dom där bullarna, dom såg ju inte alls pjåkiga ut. Vi ska åka till Ewa över jul så jag tänkte om du kunde lägga undan några så kommer jag förbi och hämta dom då vi åker upp ;) haha..