söndag 4 april 2010

Akuten igen

Ja då har jag fått varit på akuten med Signe igen. Inte för att det blev nå bättre utav det. Jävla läkare. Signe har nämligen haft diarrér sedan förra söndagen och det blir ingen förbättring alls. Och det är ju inte direkt normalt. Får inte behålla nån mat alls. Rinner som bara rakt igenom. Och ju sedan några dagar tillbaka är hennes bajs alldeles spenargrönt vilket det ju inte skulle vara om allt va ok. Så efter att ha pratat med sjukvårds rådgivningen i flera omgångar så åkte vi efter deras råd in idag. Men vi fick inte träffa nån barnläkare, tog inget avföringsprov eller nånting utan sa att vi bara skulle avvakta och se. Ja vadå!!!!!!!!!!! 7 dagar av diarré. ren tur bara att jag lyckats få i henne så pass mycket vätska att hon inte blivit uttorkad. Så nu väntar jag bara att det ska bli tisdag så jag kan åka upp med henne på barnmottagningen. Och jag tänker inte acceptera ett till "avvakta".. Vad fan är det för fel på läkare egentligen. Hon är ju för fan bara 14 månader. Har ju inte direkt nåt att "ta av". Hoppas bara inte hon blir sämre innan tisdag. Stackars lill skrotan våran. Men hon är iaf otroligt duktigt när hon är hos doktorn. Sitter helt still och låter dom klämma och känna. Och när hon skulle sticka henne i fingret för att ta sänkan så pep hon inte ens.
Imorrn kommer det bilder från fjällen.

Inga kommentarer: