måndag 2 april 2012

Sjukstuga

Ja då var vi sjuka igen då. Jag och Skrotan. Började med att Skrotan fick skyhög feber på fredagen från ena minuten till den andra. När lördagen kom så kände jag mig oxå risig men det blev som inge mer. Hade ju planerat 3- rätters som jag skulle bjuda älsklingen på. Blev sen middag då jag vilade lite på eftermiddagen. Vi tog oss genom förrätten och genom halva varmrätten. Sedan kräktes Sigen av den höga feber. Tog febern som då visade 41, 3. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle åka in direkt. Sagt och gjort. In på akuten. Där tog de urinprov och halsprov bla men det visade inget. Troligtvis virus så vi fick åka hem igen med orden att ge henne alvedon var 6:e timme. Fick en jättebra barnläkare ialla fall. Han var väldigt noga med att han inte ville att Signe skulle få en dålig erfarenhet av att vara hos dóktorn så innan han skulle ta halsprovet så fick hon lugnande. Tänk om läkare hade kunnat tänka så förut. Ex när de i en timme försökte sätta nål på henne när hon hade höstblåsorna. Ja jätte bra var han iaf. Väldigt väldigt noga med att allt skulle kännas bra för alla. Så när vi kom hem vid typ halv elva så kände jag mig oxå rejält risig och när jag vaknade igår morse hade jag oxå hög feber. Morr! Känner mig möjligtvis inte lika dålig idag. Men sjukt stressad är jag. Ska bla skriva en dokumentation och läsa en bok till hemtentan nästa vecka. Och föröska göra det när Signe är hemma kommer inte att gå så bra av erfarenhet. Och G har börjat jobba idag så där får jag ingen hjälp. Plus att jag ska jobba hela helgen. Och det är inte städat här hemma då jag legat hela helgen och G har tagit hand om Skrotan, tvätten är inte gjord, inget påskris hämtat, inget påskpynt framme, tapeterna kvar på dörrarna uppe osv osv osv. Fan fan fan. Och barnen kommer idag oxå och jag vet inte ens om jag pallar att laga mat. Mitt liv känns fantastiskt nu. Och jag var ju inte just nå stressad ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men fy vad hög feber, otäckt! Hoppas ni känner er bättre snart. Glad Påsk! Kram Jenny